söndag 15 januari 2012

Tulpanens Dag

Idag är det tulpanens dag! Då känner jag att våren är på ingång, härligt:-)
Passa på att ge ett fång med tulpaner till någon du tycker om, lovar att det kommer att bli uppskattat :-)

Vad kan vara bättre än att göra ett kort med tulpaner på...Jag har använt en Magnoliastämpel där lilla Tilda levererar ett fång med tulpaner.....Detta kort skulle jag ge till min bästa svärmor idag, men eftersom jag forfarande är så förkyld och inte vill smitta ner henne så får hon det en annan dag...

Jag har använt mig av Svensk Scrapbooking kortskiss för januari månad.



Har valt att göra kortet i gröna nyanser eftersom svärmor älskar grönt.Denna gröna är väl också en typisk vårfärg...Muren är en stämpel från vilda stamps. Jag har som vanligt målat med mina distressfärger :-)


Denna stämpel är från Minelle, mysig hälsning tycker jag...



Fjärilen har jag stansat och embossat i min Big Shot:-)


Även insidan har fått lite dekorationer


Detta kortet kommer att vara med i Svensk Scrapbookings kortutmaning för januari månad.

Ha nu en bästa tulpanens dag
Kramiz


1 kommentar:

  1. Hej Rozzan!
    Ett fantastiskt flott kort!!
    Du gav meg en riktig vårkänsla (spiller roll att det snöar ute hihi)
    Grattis till vinsten också :-)

    Tusen tack for en jättetrevlig kommentar i bloggen min, sätter jag STOR pris på.
    Länkar till dig, så trevligt att få flera "svenska" bloggvänner.
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram, Turid

    SvaraRadera